"I stedet for å binde barnet til bøkene lar jeg han holde på i verkstedet, hans henders arbeid gavner hans sinn, han blir en filosof, men tror han kun er en håndtverker (…) utdannelsens store hemmelighet er å la øvelsene for kropp og sinn avløse hverandre." Jean-Jacques Rousseau, ca 1800.
Foredraget ‘Filosofisk flis i fingeren – er sløyd filosofi?’ vart skrive i 2010 av ingeniør og sløydentusiast Knud Lunde (f. 1958) og partneren Barbara Bauer som hadde studert litteratur, filosofi og pedagogikk.
No kjem Lunde til Valdres for å fortelja om korleis arbeid med hendene påverkar sinnet. Lunde fortel om kva filosofien og sløyden har til felles, om sløyd som danningsfag og korleis den svenske sløydpedagogen Otto Salomon (biletet) meinte målet med sløyden var å fostre sinn og kropp, der problemløysing og disiplin i utføringa var sentrale element. Slik inspirerte Salomon truleg ein av pedagogikkens moderne kjempar, den amerikanske filosofen John Dewey.
Knud vil også demonstrere sliping av høvelstål og sikling i etterkant av foredraget.